Aktivitetsklubben

Nu startar höstterminen av Aktivitetsklubben för elever i åk 4-6 på Föreningarnas Hus i Dalby Centrum

Måndagen den 28 augusti öppnar vi vår aktivitetsklubb och kommer sedan att hålla öppet skoldagar samt studiedagar måndag - torsdag samt fredagar jämna veckor kl 14.00 - 17.30!

Föreningarnas hus är en gemensam satsning från IBK Lund och Dalby GIF på att få barn och ungdomar intresserade av goda värderingar och fysisk aktivitet.
Aktivitetsklubben är ett av våra initiativ, men även den fördjupade idrottsinriktningen på högstadiet mot antingen fotboll eller innebandy i samarbete med skolan.

På vår aktivitetsklubb kommer vi dagligen att erbjuda:

• Näringsriktigt mellanmål efter skoldagen
  • Obligatorisk läxhjälp/läxläsning med ledarstöd
  • Ledarledda fritidsaktiviteter med varierande innehåll, med tonvikt på fysisk aktivitet och prova på idrotter.

Ambitionen är att erbjuda såväl våra egna medlemmar som andra barn i åldern 10-12 år en vettig, omväxlande och rolig verksamhet efter skoldagen, innan andra kvällsaktiviteter börjar. Det ledarledda aktivitetsprogrammet, presenteras på vår hemsida. Barnen kommer att vara delaktiga i planerandet. Vi vill erbjuda en variation av aktiviteter, så barnen har möjlighet att prova olika sporter/aktiviteter. Vi kommer samarbeta med andra föreningar i Dalby med omnejd.

Nytt för denna terminen är att vi tänker erbjuda fotbollsträning en dag i veckan för de lag som vill så, och vi diskuterar detta med ledarna i Dalby GIF nu hur detta kan fungera. Tanken är att eventuellt ersätta en av kvällsträningarna till tidigare på dagen 16-17.30 och ledare blir då Aktivitetsklubbens ledare som också är seniorspelare i Dalby GIF (dam och herr).

Våra ledare är alltså handplockade ungdomar i 17-25 års åldern från våra föreningar och ofta kända ansikte för barnen då de varit ledare innan på tex sommarfotbollskolor osv.

Det finns alltid en verksamhetsansvarig på Föreningarnas Hus.

För att säkerställa hög kvalitet på verksamhetens innehåll när det gäller såväl mellanmål som läxläsning och de gemensamma aktiviteterna kommer vi initialt behöva begränsa antalet platser.
Vänta därför inte för länge med att anmäla dig.

Medlemskap i Föreningarnas Hus aktivitetsklubb för vårterminen kostar 1000kr och betalas efter att man fått bekräftelse på att man erhållt en plats.

En mer detaljerad beskrivning av verksamheten, vilka förväntningar du kan ha på oss och vilka förväntningar vi har på de som vill vara med, hittar du på www.foreningarnashusdalby.se/ledord

Så här anmäler du dig:

1. Fyll i formuläret på hemsidan
  2. Efter någon dag kommer du att få information till din lämnade epost adress om du erhållit en plats till höstterminen
  3. För alla som är erhållt plats börjar terminen 28/8 kl 14.00

Har du/ni frågor, så tveka inte att kontakta oss via något av följande alternativ:

Mail:   aktivitetsklubben@foreningarnashusdalby.se                Tel:     0720-116740

Anmälan till Aktivitetsklubben

Aktivitetsklubben

Den 28/8 startar Aktivitets-klubben för elever i åk 4-6

Öppet alla skoldagar
kl. 14.00 - 17.30